Měl jsem smůlu
Letenku na dovolenou jsem si koupil ještě na konci loňského roku, v době, kdy bylo vše v pořádku, jen nebylo jisté, zda se vůbec bude smět odletět. A když tedy začaly problémy s tím, jak se rozvolnily podmínky, všichni rázem chtěli někam vyrazit a letecké společnosti začal šílet kvůli nedostatku personálu, už mi nezbylo než tomu dát volný průběh. Letenku jsem měl, a to nevratnou, takže už se dalo jenom čekat, jak se situace vyvrbí.
A zatímco možná jiné trnuli, zda se dostanou tam, kam mají, já jsem zase až tak moc netrnul. To víte, když už má někdo tolik zkušeností co já… Vlastně jsem se docela i těšil na to, až to Lufthansa nezvládne. Protože už jsem před lety kvůli technickým problémům jednou získal za zpoždění letu dvě bezplatné noci v hotelích s all inclusive plus šest set eur odškodného, a tak jsem si vlastně trochu poťouchle říkal, že jestli se to dobře špatně vyvine, možná mi nakonec zaplatí víc, než kolik jsem investoval do letenky.
Ovšem z tří e-mailů od Lufthansy předcházejících cestě ani jeden neoznamoval, že budou problémy, které by mi zavdaly příčinu se domáhat odškodnění. Z Prahy jsme odletěli s půldruhahodinovým zpožděním, což bylo málo, z Frankfurtu se zpožděním ani ne hodinovým, což bylo ještě méně. Jaké zklamání vzhledem k tomu, že v týdnu, kdy jsem odlétal, avizovala Lufthansa zrušení celé pětiny svých letů z Frankfurtu a Mnichova!
A cestou zpět? Z Johannesburgu se letělo skoro na čas, z Frankfurtu s nějakým půlhodinovým zpožděním. A v Praze jsem byl víceméně načas.
No řekněte sami – nejsem smolař? Poté, co jsem se před lety prakticky naučil, jak si vydupat odškodné za zpožděný či zrušený let, poté, co měli cestující pětiny mně podobných letů smůlu, po očekáváních toho nejhoršího vzhledem k panujícímu chaosu, jsem neměl nárok ani na euro odškodného. Tak úspěšně jsem doletěl.
No nejsem smolař?