Internet a podnikání
Ať jsme mladí nebo staří všichni máme nějakou tu zkušenost s internetem. Je nám nápomocný hned v několika ohledech. Pomáhá nám vzdělávat se, odreagovat se, bavit se, komunikovat s lidmi a navazovat kontakty. Má ale také svou stinnou stránku a tou je především závislost. Je zde tolik věcí, že člověk někdy prostě nemůže odtrhnout oči. Také nám internet přináší značnou míru anonymity, která může být někdy na škodu.
Pokud se nám v životě nedaří nebo nejsme spokojeni se svou osobu můžeme se zde snadno skrýt a získat tak novou identitu. Tou můžeme být postupem času pohlceni a vstoupit do tohoto světa nadobro. Je to totiž snadné zavděčit s lidem, když víme, co a jak říkat.
Internet ale není pouze nástrojem na komunikaci, ale také prostředkem pro obchod. Vznikly zde nové příležitosti, které by v normálním světě nebyly naprosto přípustné. Maximálně se snížily náklady na obchodování, jelikož nepotřebujeme žádné prostory pro nabízení produktů a pokud zvolíme ten správný způsob zásobování můžeme ušetřit i na skladování.
Web se také stal dobrým prostředkem, jak prezentovat své vlastní produkty nebo také příběh firmy. Problémem ovšem zůstává to, že dnes má web opravdu každý, a tudíž je těžké pro zákazníka zorientovat se v kvantech dat a informací. Proto byly také sestrojeny vyhledávače, které mají právě práci udělat za daného uživatele. Po 90. letech byl sestaven tzv. ranking webových stránek, které dle určitých kritérií řadí stránky na stupnici od 1 do 10.
Mezi nejznámější vyhledávače tak patří:
· Google
· Seznam
· Yahoo
· Bing
Tyto patří mezi uživateli mezi nejoblíbenější a nejužívanější, ale na prvním místě se jednoznačně drží právě Google, který využívá téměř 75 % uživatelů.
S internetem je odjakživa spjata také optimalizace, ale dnes je odborně nazývána SEO Optimalizace . Klíčem k úspěchu v rankingu a u vyhledávačů jsou právě klíčová slova, která máme zakomponovat do obsahu našich článků, které umístíme na naše webové stránky.